Més informació [ Detall d'activitat

 
9000170014   Arduino com a recurs pedagògic per als instituts
2017-2018   Curs. Secundària en general
  
   2/7/2018 - 12/7/2018 (24 hores) de 9:30h a 13:30h
   EU Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM)
   Av. Bases de Manresa, 61-73 (Manresa) 
  
Format   Presencial
Organització   ICE de la Universitat Politècnica de Catalunya
  
   Laboratori de Sistemes Electrònics
  
  
Cost matrícula (Euros)   50
  
Descripció i   Metodologia:   Arduino és una plataforma de desenvolupament programable molt assequible. Aquest curs pretén mostrar el potencial de la computació física en general i de Arduino en particular, per tal de ser utilitzat a les aules dels instituts com una excel·lent eina pedagògica.

PAGAMENT:

El preu del curs és de 50€.

El número de compte per fer el pagament és el: ES74 2100 0655 7402 0031 0452, tot indicant "Curs Arduino (T-00328)" i el nom de l'interessat/da.

S’ha de fer el pagament un cop tingueu la plaça adjudicada.

Heu d’enviar el comprovant de pagament a l’adreça: comunicacio@epsem.upc.edu.

L'ICE enviarà un correu electrònic demanant la confirmació d'assistència al curs a les persones a les que se'ls hagi adjudicat plaça. Si, transcorreguts 5 dies, no s'ha rebut la confirmació i el comprovant del pagament, es procedirà a assignar la plaça a una altra persona.
  
Objectius   • Aprendre a fomentar l'aprenentatge de diferents matèries (matemàtiques, física, electrònica,...) a través del desenvolupament pràctic i guiat de projectes d'Arduino.
• Donar a conèixer la programació física, com eina per interactuar amb l'entorn.
• Donada la tecnificació de la societat cal fomentar el coneixement tecnològic, per tal de sociabilitzar la tecnologia.
• Impulsar el pensament lògic i estructurat, necessari per dissenyar i implementar programes.
• Dotar al professorat de les àrees tecnològiques de eines suficients per tal de dissenyar material didàctic divers (fitxes, pràctiques,..).
• Conèixer el concepte d’Internet de les Coses (IoT) i com es pot usar com eina motivadora per els alumnes de ESO i Batxillerat.
  
Continguts   • Primer Mòdul: Iniciació a Arduino
• Segon Mòdul: Snap per Arduino i Firmata
• Tercer Mòdul: Internet de les coses (IoT)
• Quart Mòdul: Projectes amb Arduino
• Cinquè Mòdul: Desenvolupament de projecte autònom

Metodologia:
• La metodologia es fonamenta en pràctiques, on s'aniran introduint de forma progressiva els diferents aspectes teòrics sobre la plataforma Arduino. A través d'un mínim de 7 pràctiques concretes es realitzarà l'aprenentatge sobre la plataforma Arduino, donant la visió sobre diferents aspectes, tant de programació, com de muntatge i coneixement electrònic bàsic.
• També es pretén mostrar la capacitat d’Arduino com a eina per «parlar» amb la xarxa de xarxes. S'utilitzaran eines per fer la connexió a Internet de forma autònoma, com també fer-ho a través d’una connexió amb un ordinador hoste.
• D'altra banda es presentaran formes de desenvolupar projectes fets amb Arduino i com portar-los a la pràctica. Per tal de il·lustrar les possibilitats que existeixen, es veuran alguns projectes coneguts, altres de realitzats en la pròpia universitat i d'altres aplicacions que es poden realitzar.
• Per finalitzar, es podran desenvolupar projectes de forma autònoma, valorant el àmbit pedagògic d'aquests.


Pla de treball:
El curs es divideix en diferents mòduls. Quatre d'aquests mòduls es realitzaran en tres sessions al laboratori, on amb un enfoc totalment pràctic, es buscarà l'assoliment dels objectius del curs, amb un ordre de dificultat creixent. Concretament:

Iniciació a Arduino: Es preveu que la durada per aquest mòdul sigui de 4h fonamentalment pràctiques, on s'aniran introduint de forma progressiva els diferents aspectes teòrics sobre la plataforma Arduino.
Snap per Arduino i Firmata: Aquest bloc serà de 4h.
Internet de les coses (IoT): El mòdul és de 2h. Teòric i pràctic.
Projectes amb Arduino: Mòdul teòric, pràctic i demostratiu de 2h.

D'altra banda es proposarà la realització d'un treball autònom realitzat parcialment a casa i amb la disponibilitat del ús de laboratori en una sessió per resoldre dubtes i posar els projectes en marxa. El treball haurà de ser lliurat al Campus Digital per a la seva avaluació com a màxim el dia 12 de juliol.
  
Observacions   informació detallada
  
Formador/a   Joan Martínez Domene, professor de l'EPSEM
  
Avaluació   Assistència a les sessions presencials i valoració positiva del treball fet a casa.
  
Requisits de  certificació   Assistència com a mínim del 80% de les sessions presencials i realització del treball per fer a casa.
  
Persones  destinatàries   Professorat de Ciències experimentals i de Tecnologia d’ESO i Batxillerat.
Professorat de cicles formatius de les famílies Electricitat i electrònica i Informàtica i comunicacions
  
E-mail   jordi.bofill-puig@upc.edu
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   02/07/2018   0930   1330 
 Sessió 2   dimarts   03/07/2018   0930   1330 
 Sessió 3   dimecres   04/07/2018   0930   1330 
 Sessió 4   divendres   06/07/2018   0930   1330 
 Sessió 5   dijous   12/07/2018   0000   0000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent